Ga je voor het eerst inloggen in Office 365 en is Multi Factor Authentication ingesteld? Dan is het nodig om wat aanvullende informatie op te voeren en eenmalig een Authenticator app in te stellen.
Hoe dat in zijn werk gaat vertellen wij in onze onderstaande videohandleiding en hebben wij ook een stap voor stap handleiding met screenshots geplaatst.
Inloggen gaat via https://portal.office.com
Stap voor stap beschrijving inloggen op het Office 365 portaal met Multi Factor Authenticatie
- Vul als eerste je inlognaam in. (naam@domainnaam) en het ontvangen wachtwoord.
- Is er Multi Factor Authenticatie ingesteld dan zal er worden gevraagd om meer informatie. Kies voor Volgende.
Het volgende scherm verschijnt:
3. Er zijn nu meerdere opties mogelijk. In deze uitleg geven wij de ‘goedkeuren via de authenticator app’ optie daar wij deze als het meest prettig en efficiënt ervaren. Het is hiervoor belangrijk om eerst de Microsoft Authenticator app te downloaden op de mobiele telefoon. Dit kan via google play store of de App store van Apple.
4. bij het invullen van de aanvullende bedrijfsinformatie kies je voor ‘mobiele app’
5. Kies voor ‘meldingen ontvangen voor verificatie’ en kies voor instellen.
6. Vul uw land in en daarna het mobiele nummer.
7. Kies nu volgende. er verschijnt een pagina met de vraag om een QR code op te geven.
8. open nu de authenticator app op het mobiele device en klik rechtsboven op +
9. kies nu voor ‘werk- of schoolaccount’
10. Je kunt nu de QR code scannen op het scherm. De authenticator app zal nu worden ingesteld.
11. Voor sommige apps is het niet mogelijk om een telefoon te gebruik voor het beveiligen van een account. In dat geval is het noodzakelijk om een APP password op te geven. Die wordt weergegeven in het scherm. Sla deze goed op in een wachtwoord management tool. (bijvoorbeeld Keepass)
12. Als laatste is het nog nodig om het wachtwoord te wijzigen. Vul eenmalig het oude wachtwoord in en maak daarna een nieuw wachtwoord.
13. Je bent nu aangemeld op het portaal en kunt aan de slag!